abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juni 2000 @ 13:49:00 #1
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_187869
In dit artikel van het AD staat dat Oranje de kritiek van Cruiff zat is:
http://www.ad.nl/EK/ZZZ3FQLSS9C.html

Wat vinden we ervan? Terecht of is het Nederlands elftal gewoon kinderachtig bezig?

Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_187870
Ik denk dat Cruijff gewoon de euforie stemming wil temperen en gevaar voor onderschatting van de tegenstander maar met name overschatting van het Nederlands elftal wil tegen gaan.

Ik ben het overigens grotendeels eens met zijn analyse van de wedstrijd tegen Frankrijk. Goede kijkers hebben kunnen zien dat Frankrijk technisch en tactisch de zaakjes toch beter voor elkaar had dan het Nederlands elftal. Als je die 2 tegengoals ziet, de falende organisatie erbij, de keren dat we door een nipte buitenspel goed wegkomen achterin, de mate van balverlies op het middenveld terwijl ze daar veel ruimte kregen van de Fransen, dan ben je er nog lang niet.

En ja, dan versla je de wereldkampioen en dan schuilt het gevaar van jezelf overschatten en de komende tegenstander onderschatten. Daar moeten ze voor waken en dat doet Cruijff, dat ziet Cruijff, dat weet Cruijff.

Jammer dat de spelers van het Nederlands elftal daar op reageren zoals ze nu doen, maar ja, wel te verwachten als je ze in het veld ook zo ziet mekkeren tegen welke beslissing dan ook van de scheidsrechter. Bter hadden ze niet gereageerd, het lekker naast zich neergelegd en extra fanatiek gaan trainen.

Ik denk dat Cruijff (en gezien het spel en de mentaliteit kennende terecht) Bang is, dat als Nederland al de finale haalt, ze dan gewoon aan die overschatting van zichzelf ten onder gaan.
En Cruijff is een man van details, en als je kampioen wilt worden, moeten zo veel mogelijk detAils kloppen. Dus euforisch zijn, prima, maar ook realistisch en waakzaam, anders verlies je scherpte.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 23 juni 2000 @ 14:20:00 #3
2247 Taz4fun
Do I scare you?
pi_187871
Cruijf heeft gelijk. Twee wedstrijden lang speelt Oranje gewoonweg kut en iedereen in Nederland klaagt. Geen inzet, geen dit en geen dat. Dan winnen ze van het franse B-ELFTAL (overigens ook goede spelers, maar desalniettemin minder dan de basis) en plotseling wordt Nederland Europees kampioen?

Alles wordt vergeven en vergeten en typisch Nederlands, we zijn er. Daar wil Cruijf voor waken, want het is de Nederlandse mentaliteit waar ze vaak aan ten onder gaan.

Waar, ze speelden tegen Frankrijk beter en daar zijn we allemaal blij om. Maar omdat ze Frankrijk verslagen hebben wil nog niet betekenen dat ze er zijn. Bepaalde dingen gingen nog niet goed en daar zijn ze tegen Frankrijk goed vanaf gekomen. Maar vanaf nu moet het kloppen, anders is het gedaan. En Cruijf wil alleen maar aangeven, hardstikke mooi, maar pas als de finale (als we die al halen) is gespeeld mag je de scherpte laten zakken. Tot die tijd is elke tegenstander gevaarlijk en moet gewoon alles kloppen.

Cruijf is toch een van de grootste voetballers en trainers van deze tijd en snapt donders goed hoe het spelletje werkt. Dus commentaar van Davids over dat hij dat niet weet, want hij stond niet in het veld, likjt me ook een beetje overdreven. Hij heeft er vaak genoeg gestaan...

Maar goed, wat de spelers doen moeten hun weten. Maar als ze die joegoslaviers onderschatten zullen ze van een kouwe kermis thuis komen denk ik.

Persoonlijk denk ik 2-2 waarbij ze nipt met strafschoppen door gaan/

Just to looney to be scary...

Absence of evidence isn't evidence of absence...

Taz4fun © 2000! f.k.a. Dragon30...

pi_187872
Crijff probeert alleen maar de spelers nog scherper te krijgen; ik denk dat hem dat lukt gezien de heftige reakties van de spelers. Ik vrees dat hij deze strategie te vroeg heeft ingezet, van Joegoslavië winnen we sowieso wel, tegen Italie daarna niet.
  vrijdag 23 juni 2000 @ 15:23:00 #5
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_187873
quote:
op 06-23-2000 om 02:09 PM schreef DIGGER het volgende: <knip> de keren dat we door een nipte buitenspel goed wegkomen achterin <knip>

Goed zo Digger! Zie je wel dat het snel went?

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_187874
Ik ben voor Engeland en ook voor Nederland. Nu Engeland niet meer meedoet benk ik dus helemaal 100% voor Nederland. (zoals de Turken dat ook zullen zijn na as zaterdagavond )
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 23 juni 2000 @ 16:32:00 #7
904 L-X
The Lover X
pi_187875
Tja, Cruyff kan dan in veel opzichten gelijk hebben, goede opbouwende kritiek is anders. Kijk, je kan dan nog zo kritisch zijn, je moet er wel je voordeel van kunnen doen. Eerlijk gezegd ben ik het vaak ook niet eens met dat onduidelijk gelul van hem, en dat terwijl ik al meer dan 12 jaar voetbal. Soms weet je idd niet hoe het is op het veld en dan is het natuurlijk makkelijk lullen.
It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
  vrijdag 23 juni 2000 @ 18:09:00 #8
1853 McPhisto
Dus........
pi_187876
Digger, ik ben het helemaal eens met je analyse.
Mocht oranje nog een keer tegen die Fransen spelen worden ze volledig van de mat geveegd.
Afgelopen woensdag was het meer een c dan een b elftal waar die fransen mee speelde.
Tja, verzin eens iets nieuws......
pi_187877
Als cruif het dan (altijd) zo goed denkt te weten... waarom durft hij het dan zelf niet aan?
Hij heeft al meerdere malen bedankt voor de job bondscoach dus laat hem dan ook zijn betweterige mond houden.
Het is wel makkelijk om maar kritiek te hebben terwijl hij het zelf niet durft te doen. Omdat Cruif heel goed weet dat er een kans is dat ook als meneer god bondscoach is het niet goed kan gaan en meneer dus af kan gaan en niet meer voor god kan spelen.
Ik vind trouwens dat het alleen maar kritiek is wat je hoort. Ik bekijk wedstrijden niet meer op Nederland (ook Belgie is hier debet aan) maar op Engeland bbc, die praten tenminste niet de hele tijd zo hatelijk over iedereen maar verslaan een wedstrijd gewoon. Zoals het hoort dus.
  zaterdag 24 juni 2000 @ 12:10:00 #10
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_187878
Ik wou toch even zeggen dat hij er natuurlijk wel voor betaald wordt om zijn mening te geven. Dat ze ziek van hem worden is wel goed denk ik misschien maakt ze dat extra scherp wat wel nodig is want nu is het erop of eronder.
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  zaterdag 24 juni 2000 @ 14:53:00 #11
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_187879
Jongens en meisjes~!

Het is jullie toch wel duidelijk dat hier een spelletje gespeeld wordt!?! Cruijff provoceert op verzoek van Rijkaard! Die twee hebben namelijk een uitstekend contact met elkaar en praten natuurlijk ook tijdens het EK constant over de tactiek en opties om Oranje scherp te krijgen. Rijkaard werkt bovendien met Krol, Neeskens, Menzo, Tonnie Bruins Slot en dat zijn allemaal Ajacieden en maatjes van Cruijff. Het is dus allemaal in scene gezet!!

En of de spelers het nu wel of niet door hebben, ze staan in ieder geval op scherp! Ik zou zeggen: 3-0 voor Nederland!

zaterdag 24 juni 2000 @ 16:38:00 #12
572 Sniper
Gull Catcher
pi_187880
quote:
op 06-24-2000 om 02:53 PM schreef Wolk het volgende:
Jongens en meisjes~!

Het is jullie toch wel duidelijk dat hier een spelletje gespeeld wordt!?! Cruijff provoceert op verzoek van Rijkaard! Die twee hebben namelijk een uitstekend contact met elkaar en praten natuurlijk ook tijdens het EK constant over de tactiek en opties om Oranje scherp te krijgen. Rijkaard werkt bovendien met Krol, Neeskens, Menzo, Tonnie Bruins Slot en dat zijn allemaal Ajacieden en maatjes van Cruijff. Het is dus allemaal in scene gezet!!

Jij leest vast het AD.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')